Новини проєкту

Вища освіта в період постпандемії: трансформації, виклики та перспективи

У Національному авіаційному університеті відбулася Міжнародна науково-практична конференція «Особливості та значення трансформації вищої освіти у період після пандемії та в умовах війни: виклики, стратегії вирішення, перспективи подальших змін»
31 жовтня 2024 року У Національному авіаційному університеті відбулася Міжнародна науково-практична конференція «Особливості та значення трансформації вищої освіти у період після пандемії та в умовах війни: виклики, стратегії вирішення, перспективи подальших змін», організована факультетом лінгвістики та соціальних комунікацій.
Конференція проводилася в рамках реалізації проєкту «Вища освіта в період постпандемії: трансформації, виклики та перспективи» (номер держреєстрації НДР 0122U001803) Керівник Мельник Наталія Іванівна, докторка педагогічних наук, доцентка, Ковтун Олена Віталіївна, доктор педагогічних наук, професор, Лузік Ельвіра Василівна, докторка педагогічних наук, професорка, Ладогубець Наталія Віталіївна, кандидатка педагогічних наук, доцентка, Кокарєва Анжеліка Миколаївна, кандидатка педагогічних наук, доцентка, Помиткіна Любов Віталіївна, докторка психологічних наук, професорка.
Тематичними напрямками конференції були:
– сучасний університет в Україні та світі: особливості функціонування в умовах викликів постпандемї та війни, тенденцї розвитку;
– посилення функцій Наглядових рад як механізм інноваційних та ефективних трансформацій українських університетів у кризових умовах та в стратегії в післявоєнному відновленні;
– роль міжнародної співпраці у підтримці системи вищої освіти в умовах війни та посткризові перспективи реформування освіти;
– виклики переміщених закладів вищої освіти в Україні: реорганізація та особливості побудови освітніх маршрутів студентів;
– психолого-педагогічний супровід та підтримка в освітньому середовищі ЗВО під час війни;
– цифрові інновації в освіті: технологічні рішення для підтримки навчання у кризових ситуаціях. Дистанційне та гібридне навчання: досвід постпандемічного періоду та умови воєнного часу;
– стратегічні підходи до управління навчальними закладами у період війни та відновлення після криз: нові виклики та можливості формування нових концепцій.
У конференції взяли участь високоповажні гості:
Ксенія Семенова – голова комісії з реорганізації Національного авіаційного університету, в.о. ректора;
Михайло Винницький – заступник міністра освіти і науки України;
Роман Грищук – народний депутат України, член комітету Верховної Ради з питань освіти, науки та інновацій, член наглядової ради Національного авіаційного університету;
Іван Бех – дійсний член Національної академії педагогічних наук України, доктор психологічних наук, професор, директор Інституту проблем виховання НАПН України, заслужений діяч науки і техніки України;
Юрій Баланюк – голова національного агентства кваліфікацій;
Ігор Кравчишин – перший проректор Національного авіаційного університету;
Сергій Гнатюк – проректор з наукових досліджень та трансферу технологій Національного авіаційного університету.
До конференції доєдналися провідні університети України та світу:
– University of Gävle (Sweden)
– Український державний університет імені Михайла Драгоманова (Україна)
– Еsellschaft für deutsche sprache [GfDS] (Wiesbaden, Deutschland)
– Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини (Україна)
– Sveučilište u Zagrebu, (Republika Hrvatska)
– The Federal University of Rio de Janeiro (UFRJ) (Brazil)
– Norwegian Association of Journalists, Oslo, (Norway)
– Департамент освіти і науки виконавчого органу Київської міської ради (Україна)
– Східноукраїнський Національний університет імені Володимира Даля (Україна)
– Інституту психології імені Г.С. Костюка НАПН України (Україна)
– Ізмаїльський державний гуманітарний університет (Україна)
– Мелітопольський державний педагогічний університет імені Богдана Хмельницького (Україна),
а також уся наукова та студентська спільнота Національного авіаційного університету.
Модерувала конференцію в.о. декана факультету лінгвістики та соціальних комунікацій Наталія Мельник, яка розпочала конференцію словами вдячності нашим Захисникам та оголосила хвилину мовчання за загиблими Героями.
З вітальним словом до учасників конференції звернулася в.о. ректора Ксенія Семенова, яка привітала усіх учасників та гостей, окреслила перспективи розвитку Національного авіаційного університету та вказала про важливість даної конференції у розрізі сучасних освітніх реформ.
Михайло Винницький у вітальному слові актуалізував увагу на важливості забезпечення індивідуальної траєкторії студента та вказав, що сьогодні Національний авіаційний університет є флагманом у модернізації українських ЗВО.
Конференція була представлена панельною дискусією та двома дискусійними панелями.
Пленарну дискусію модерувала в.о. декана ФЛСК, докторка педагогічних наук, доцентка Наталія Мельник.
Пленарна дискусія була представлена наступними учасниками:
Іван Бех – дійсний член Національної академії педагогічних наук України, доктор психологічних наук, професор, директор Інституту проблем виховання НАПН України, заслужений діяч науки і техніки України, представив доповідь «Сутність сучасних освітніх криз вищої школи та психологічний супровід їх подолання»;
Юрій Баланюк – голова національного агентства кваліфікацій, виступив з темою «Трансформація освіти на запит економіки. Інтеграція національної системи кваліфікацій у європейський простір»;
Ольга Поркуян – ректорка Східноукраїнського національного університету імені Володимира Даля, докторка технічних наук, професорка, виступила з доповіддю «Переміщений університет: виклики і відновлення під час війни»;
Сінхільд Олсон – бізнес-розробниця, представниця RucX, Центр регіонального розвитку при Університеті Євле, м. Євле, Швеція, представила тему «Особистісні цілі в контексті сталого розвитку суспільства»;
Пауліна Заверач – керівниця проєкту EU GREEN у Природничому університеті м. Вроцлав, менеджерка проєкту та секретарка Сенату EU GREEN у своєму виступі розповіла про особливості діяльності EU GREEN у Природничому університеті м. Вроцлава;
Ярослав Кічук – ректор Ізмаїльського державного гуманітарного університету, доктор педагогічних наук, професор, говорив про актуальність розширення внутрішньої взаємодії українських університетів;
Лале Оздемір Шахін – заступниця завідувача кафедри управління інформацією та документацією, Університет Бартина, Бартин, Туреччина та Ахмет Алтай – завідувач кафедри управління інформацією та документацією, Університет Бартина, Бартин, Туреччина розповідали про сферу інформаційних наук у Туреччині: проблеми та можливості.
Першу панельну дискусію модерувала завідувачка кафедри іноземних мов і перекладу, докторка педагогічних наук, професорка Олена Ковтун.
Панель була представлена наступними учасниками:
Алла Шлапак – завідувачка кафедри міжнародної економіки Київського столичного університету ім. Бориса Грінченка, докторка економічних наук;
Кія Кімхат – заслужена викладачка, провідна лекторка департаменту педагогічної освіти Факультету освіти та бізнесу Університету Євле, м. Євле, Швеція, говорила про бачення освіти та наукової спільноти в міжнародних перспективах;
Наталія Фалько – ректорка Мелітопольського державного педагогічного університету імені Богдана Хмельницького, кандидатка психологічних наук, доцентка, розповідала про переміщені університети, зокрема про Мелітопольський державний педагогічний університет, ректоркою якого вона є;
Матіас Веделер – радник Секретаріату Норвезької асоціації журналістів, м. Осло, Норвегія, говорив про демократії в пресі.
Другу дискусійну панель модерувала заступниця декана з наукової та міжнародної діяльності, кандидатка педагогічних наук, доцентка Анжеліка Кокарєва.
Панель була представлена наступними учасниками:
Наталія Шевченко – співкоординаторка напрямку “Онлайн – заходи” ГО Прогресильні, кандидатка історичних наук, доцентка кафедри міжнародних відносин і суспільних наук Національного університету біоресурсів і природокористування України. Пані Наталя розповіла про роль громадських організацій в освітній діяльності у часи глобальних викликів (на прикладі ГО Прогресильні);
Поліна Гомбалевська – президентка Української асоціації студентів, членкиня Правління Європейського союзу студентів – говорила про важливість участі здобувачів вищої освіти в студентських організаціях задля розвитку та професійного зростання;
Світлана Кузьміна – деканка Факультету гуманітарних та соціальних наук Східноукраїнського національного університету імені Володимира Даля, докторка філософських наук, професорка, говорила про антикризовий менеджмент в університеті у воєнний час;
Світлана Нестерова-Джошкун – завідувачка сектором Історії турецько-ісламської думки Кафедри філософії Бартинського Університету (Bartın Üniversitesi, Türkiye) – розповідала про історичні шляхи перетину України та Туреччини та про особливості організації освітнього процесу в Туреччині;
Ганна Цвєткова – завідувачка кафедри дошкільної освіти Педагогічного факультету Українського державного університету імені Михайла Драгоманова, докторка педагогічних наук, професорка – презентувала доповідь «Теорія «відкритого лідерства» як шлях подолання авторитаризму в освіті».
У підсумку було прийнято проєкт Резолюції та методичних рекомендацій та рішення щодо передачі її змісту представникам Міністерства освіти і науки України задля розроблення та вдосконалення механізмів практичних та ефективних змін у системі вищої освіти України та забезпечення подальшої її конкурентоспроможності на міжнародному ринку освітніх послуг та послуг в сфері наукових розробок та трансферу знань.
Організаційний комітет конференції на чолі з в.о. декана Наталією Мельник щиро дякують кожному, хто доєднався до цієї масштабної події!
Окрема вдячність менеджменту університету за підтримку і вагомий внесок у проведення конференції!
Інформаційно-обчислювальному центру за технічну підтримку!
Редакційно-видавничому відділу за сприяння у публікації матеріалів конференції!
Дякуємо Студентській раді ФЛСК за допомогу в організації!
Та величезна вдячність усій родині факультету лінгвістики та соціальних комунікацій!
Низький уклін нашим Захисникам за можливість жити, навчатися і творити!
Слава Україні!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
+49
 
 
Переглянути статистику
 
Просування допису
 
Усі реакції:
Ви та ще 15
 
 

З 3 по 5 вересня професорка кафедри авіаційної психології, докторка психологічних наук, професорка Любов Помиткіна та заступниця декана ФЛСК, професорка кафедри педагогіки та психології професійної освіти, кандидатка педагогічних наук, доцентка Анжеліка Кокарєва завітали з візитом до Центральноукраїнського державного університету імені Володимира Винниченка, м. Кропивницький, для проведення в рамках проєкту психологічного тренінгу «Психологічна адаптація та подолання прокрастинації студентської молоді в умовах військових дій», зі здобувачами освітнього ступеня бакалавр і магістр спеціальності 053 «Психологія».

Під час відрядження колеги зустрілися з проректоркою з наукової роботи, докторкою психологічних наук, професоркою Лілією Клочек, деканом факультету педагогіки, психології та мистецтв, доктором педагогічних наук, професором Ярославом Галетою, в.о. завідувача кафедри психології і соціальної роботи, докторкою філософії PhD, кандидаткою психологічних наук, доценткою Любов’ю Галушко, де було обговорено стратегію партнерських відносин між Центральноукраїнським державним університетом імені Володимира Винниченка та Національним авіаційним університетом і спільну організацію наукових заходів.

Відрядження відбулось у рамках реалізації науково-дослідного проєкту 420-ДБ22 «Вища освіта в період постпандемії: трансформації, виклики та перспективи», керівниця Наталія Мельник, докторка педагогічних наук, доцентка, в.о. декана Факультету лінгвістики та соціальних комунікацій.

"Вища освіта в період постпандемії: трансформації, виклики та перспективи", Наказ Міністерства освіти та науки України №1461 від 29.12.2021 року.

Відповідно до Наказу Міністерства освіти та науки України №1461 від 29.12.2021 року «Про затвердження переліку проєктів фундаментальних та прикладних досліджень та науково-технічних (експериментальних) розробок закладів вищої освіти та наукових установ на 2022 рік, що належать до сфери управління Міністерства освіти і науки України, з експертними оцінками отриманими за результатами проведення наукової та науково-технічної експертизи» розпочато роботу над реалізацією, поданого від Факультету лінгвістики та соціальних комунікацій НАУ на конкурс проєкту «Вища освіта в період постпандемії: трансформації, виклики та перспективи».

У зв’язку з чим 10 лютого 2022 року, на чолі з науковим керівником проєкту, Мельник Наталією Іванівною, доктором педагогічних наук, доцентом, було проведено першу організаційно-інформативну зустріч з провідними виконавцями проєкту. До наукової команди проєкту долучені найдосвідченіші науково-педагогічні кадри факультету, провідні науковці Національного авіаційного університету: відповідальний виконавець проекту – Ковтун Олена Віталіївна, доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри іноземної філології; Лузік Ельвіра Василівна, доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри педагогічки та психології професійної освіти факультету лінгвістики та соціальних комунікацій Національного авіаційного університету; Ладогубець Наталія Віталіївна, кандидат педагогічних наук, доцент, декан факультету лінгвістики та соціальних комунікацій Національного авіаційного університету; Кокарєва Анжеліка Миколаївна, кандидат педагогічних наук, доцент, заступник декана факультету лінгвістики та соціальних комунікацій Національного авіаційного університету; Помиткіна Любов Віталіївна, доктор психологічних наук, професор, завідувач кафедри авіаційної психології факультету лінгвістики та соціальних комунікацій Національного авіаційного університету.

На зустрічі було обговорено стратегію реалізації основних завдань дослідження, особливості їх поетапного виконання, розроблено цілі початкового етапу дослідження та здійснено розподіл функціональних обов’язків кожного з членів проєкту на період першого кварталу.

Подальша міжнародна співпраця по проєкту «Вища освіта в період постпандемії: трансформації, виклики та перспективи» (Державний реєстраційний номер: 0122U001803)

8 квітня 2024 року Наталією Мельник, керівником проєкту, було проведено організаційну зустріч з Сінхільд Олсон, колегою з Університету Євле, м. Євле (Швеція) з питання проведення спільного для українських та шведських та шведських дослідників заходу «Inner development goals – Inner growth for sustainable developmen», що має відбутися в дистанційному форматі 11 квітня 2024 року, о 16:00 годині за Київським часом (Join Zoom Meeting https://hig-se.zoom.us/j/67166008294 Meeting ID: 671 6600 8294).
Обговорено питання представників-учасників, теми ключових спікерів та питання для дискусій. Сінхільд Олсон запропоновано платформи для подачі спільного гранту на проведення україно-шведської конференції восени (24 жовтня) на тему «Sustainable society developmental goals 2030 in global perspective», що матиме на меті розширення наукової мережі дослідження проблеми і українському вимірі гуманітарної вищої та загальної освіти.
Наталією Мельник зазначено, що на Факультеті лінгвістики та соціальних комунікацій наразі в активній фазі знаходиться формування науково-дослідницьких груп, пріоритетними завданнями яких проведення та імплементація фундаментально-прикладних досліджень з урахуванням Цілей суспільства сталого розвитку 2030, а також світових стратегій практичної реалізації цих цілей в гуманітарній сфері.
Подальше партнерство передбачає контактування з представником шведської організації SIDA задля розробки концепції та ідеї конференції. 

Міжуніверситетський семінар-практикум в гібридному форматі

28.11.2023 на кафедрі іноземних мов і перекладу факультету лінгвістики і соціальних комунікацій відбувся семінар-практикум в гібридному форматі на тему “Socialization of the child’s personality and communication in personal identification” за участю Мельник Наталії Іванівни, д.пед.н., доцента, Головного наукового співробітника НДЧ НАУ, запрошеного лектора Департаменту освіти Факультет освіти та бізнесу, Університет Євле (Євле, Швеція) та Давиденко Алли Олександрівни, доктора філософіі, доцента, доцента кафедри іноземних мов і перекладу, із залученням студентів 306 групи спеціальності 053 Психологія факультету ФЛСК та студентами аналогічної спеціальності університету Євле, Швеція. Семінар-практикум є частиною реалізації проекту (HEPP&WATCHU) «Вища освіта в період постпандемії та в умовах війни: трансформації, виклики та перспективи», Національний авіаційний університет, Київ, Україна.

Бінарна лекція в міжнародному контексті

28 листопада 2023 на кафедрі іноземних мов і перекладу Факультету лінгвітики та соціальних комунікацій у межах реалізації проєкту «Вища освіта в період постпандемії та в умовах війни: трансформації, виклики та перспективи» відбулася бінарна лекція на тему «Socialization of the child’s personality and communication in personal identification» за участю Мельник Наталії Іванівни, запрошеного лектора департаменту освіти факультету освіти та бізнесу (Університет Євле (Євле, Швеція), д.пед.н., доцента, наукового керівника проекту, та Заслуженої Алли Андріївни, к.пед.н., доцента, доцента кафедри іноземних мов і перекладу.

Освітні та наукові заходи рамках реалізації проекту «Вища освіта України в період постпандемії та в умовах війни» та в рамках стажування в Університеті Євле, Швеція

Упродовж ІІ півріччя (з 20 лютого, 23 березня, 16 квітня) доктором педагогічних наук, професором кафедри іноземних мов і перекладу філології Факультету лінгвістики та соціальних комунікацій, Мельник Наталією Іванівною було проведено блок теоретико-практичних заходів з університетською науковою та студентською спільнотою.

У рамках реалізації проекту відбувається активна співпраця з іноземними колегами та університетами, активізація мобільності українських колег в Університеті Євле, м. Євле, Швеція. Зокрема проведено зустрічі та налагоджено стратегію наукових досліджень з професійної підготовки кадрів освітньої галузі в Україні та за кордоном, створено робочі групи по написанню спільних наукових публікацій з колегами Айлін Луна (https://www.instagram.com/p/Crj0-o0OgwR/?utm_source=ig_web_copy_link ) та Сінтією Швамберг з Національного університету Сан-Мартіна (м. Сан-Мартіно, Агрентина), Декланом Хамблінгом (https://www.kingston.ac.uk/staff/profile/declan-hamblin-789/ ) з Кінгстон Університетут (м. Лондон, Велика Британія),  Марією Луізою Сюсекинд (https://www.marialuizasussekind.com/ ) з Федеральний університет штату Ріо-де-Жанейро (м. Ріо-де-Жанейро, Бразилія), Пауло Іваняно (https://www.researchgate.net/profile/Paul-Iwuanyanwu ) з Північно-Західного університету (м. Потчефструм, Південна Африка).

У рамках реалізації проекту та стажування відвідано низку теоретико-практичних семінарів з особливостей організації освітнього процесу в Університеті Євле та проведено серію теоретико-практичних занять зі студентами спеціальностей «Початкова, дошкільна освіта», «Спеціальна освіта», організовано стажування для колег: НАУ – Ковтун Олена Віталіївна; Український державний університет імені Михайла Драгоманова – Довбня Софія Олегівна тощо.