Ковтун Олена Віталіївна

Науковий ступінь: Доктор педагогічних наук за спеціальністю 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти, 13.00.02 – теорія і методика навчання
Вчене звання: професор

Посада: завідувач кафедри іноземних мов і перекладу

Структурний підрозділ: Факультет лінгвістики та соціальних комунікацій Національного авіаційного університету

Стаж науково-педагогічної роботи у ЗВО (ІІІ-ІV рівнів акредитації): 27 років

Забезпечення навчальних дисциплін: Методика викладання іноземних мов і перекладу у вищій школі, Лексикологія англійської мови, Практичний курс англійської мови, Порівняльна лексикологія англійської та української мов, Основи наукових досліджень, Іноземна мова (за професійним спрямуванням), Ділова іноземна мова, Англійська мова наукового спрямування, Академічне письмо англійською мовою

Автор та співавтор понад 250 наукових праць, з-поміж них: 7 монографій, 95 публікацій, які входять до переліку фахових видань МОНУ, 11 публікацій у виданнях, які входять до наукометричних баз Scopus або Web of Science, 17 навчально-методичних праць і 2 авторських свідоцтва. За період професійної та наукової діяльності підготувала 3 кандидатів наук та 1 доктора філософії зі спеціальностей 13.00.04 – Теорія і методика професійної освіти, 13.00.02 – Теорія і методика навчання, 011 Професійна освіта.

Наукові профілі:
Профіль Google Scholar:
https://scholar.google.com.ua/citations?user=OdH7OOgAAAAJ&hl=uk
Профіль Scopus Author ID:
https://www.scopus.com/authid/detail.uri?authorId=57216341955
Профіль Web of Science (ResearcherID):
https://publons.com/researcher/1797376/olena-kovtun/
Профіль ORCID:
https://orcid.org/0000-0001-5216-6350
Профіль ResearchGate:
https://www.researchgate.net/profile/Olena_Kovtun3

Сфера наукових інтересів (ключові слова): методика навчання іноземних мов, теорія та методика професійної освіти, методика викладання іноземних мов та перекладу у вищій школі, навчання професійного мовлення майбутніх фахівців авіаційної галузі, авіаційна англійська мова, дискурс «радіообмін цивільної авіації», дистанційне / змішане / гібридне навчання, інтернаціоналізація освіти, віртуалізація освіти, академічне письмо, організація освітнього процесу в кризових ситуаціях.

Освіта:
1990-1995 рр. Рівненський державний педагогічний інститут (наразі – Рівненський державний гуманітарний університет), спеціальність «Російська мова і література, англійська мова», кваліфікація: вчитель.
1996 -1999 рр. Аспірантура Південноукраїнського державного педагогічного університету імені К.Д. Ушинського.
2008-2010 рр. Докторантура Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К.Д. Ушинського.

Науковий розвиток:
1999 р. Захист дисертації на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук за спеціальністю 13.00.02 – теорія і методика навчання в спеціалізованій вченій раді К41.053.01 при Південноукраїнському державному педагогічному університеті імені К.Д. Ушинського. Тема дисертації: «Методика подолання лексико-граматичної інтерференції в усному українському мовленні студентів нефілологічних факультетів».
2013 р. Захист дисертації на здобуття наукового ступеня доктора педагогічних наук за спеціальностями 13.00.02 – теорія і методика навчання, 13.00.04 – теорія i методика професійної освіти в спеціалізованій вченій раді Д41.053.01 при ДЗ «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К.Д. Ушинського». Тема дисертації: «Теоретико-методологічні засади формування професійного мовлення майбутніх фахівців авіаційної галузі».
2004 р. Вчене звання доцента кафедри іноземної філології і перекладу.
2016 р. Вчене звання професора кафедри англійської філології і перекладу.

Науково-педагогічне стажування за останні 5 років:
З 01.10.2019 по 31.10.2019 р. Варшавський університет за програмою «Міждисциплінарні наукові стажування у Варшавському університеті для філологів». Обсяг програми складав 160 академічних годин. Сертифікат.
2020 р. Курси підвищення кваліфікації за напрямами «Write Professional Emails in English», «Advanced Writing», «Academic Literacy», «Grant Proposal» на платформі онлайн-освіти Coursera та отримала відповідні сертифікати (2020);
З 09.01.2023 по 30. 01.2023 р. Університет Євлє (Швеція) за програмою “Language Education and Research in post-pandemic period: Swedish experience” / «Освіта та дослідження в галузі лінгвістики у період постпандемії: досвід Швеції», Обсяг програми складав 2,5 кредити. Сертифікат.

Участь у проєктах:
– 2020.01/0172 «Потенціал вищої освіти в умовах пандемії: глобальний, європейський, національний виміри» Національного фонду досліджень України, профінансованого за кошти державного бюджету (2020-2021) – провідний науковий виконавець;
– 420-ДБ22 «Вища освіта в період постпандемії: трансформації, виклики та перспективи» Міністерства освіти і науки України, профінансованого за кошти державного бюджету (2022-2024) – провідний науковий виконавець.

Участь у вчених радах, наукове керівництво та опонування:
Член спеціалізованих вчених рад:
Д 26.062.15 в Національному авіаційному університеті (2019-2022);
Д 41.053.01 в ДЗ «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К.Д.Ушинського» (2019-2024):
Голова спеціалізованих вчених рад:
ДФ 26.062.010 (2021)
ДФ 26.062.015 (2021)
Разової спеціалізованої вченої ради (2023) Національного авіаційного університету;
Науковий керівник, опонент, експерт, рецензент дисертаційних робіт.

Членство в асоціаціях та громадських асоціаціях: Українська асоціація дослідників освіти

Додаткова інформація:

Член редколегії наукових журналів: «Університети і лідерство (International Scientific Journal of Universities and Leadership)», «Вісник Національного авіаційного університету. Серія: Педагогіка, Психологія», Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К.Д. Ушинського. Серія: Педагогіка, “The Unity of Science” (м.Відень, Австрія) (2015-2019).
Голова секції «Гуманітарні, соціальні та поведінкові науки» Методично-редакційної ради Національного авіаційного університету.
Експерт НАЗЯВО.

Нагороди:
– Подяка Міністерства освіти і науки України (2023)
– Подяка ректора Національного авіаційного університету (2022, 2003)
– Нагрудний знак «За сумлінну працю» (2018)

Публікаційна активність (за останні 5 років):

Публікації у наукометричних виданнях Scopus та Web of Science
1. Bogush, A. & Kovtun, O. (2019). Discourse “Radiotelephony of Civil Aviation”: psycholinguistic aspect. PSYCHOLINGUISTICS, 25(1), 11-32.
https://doi.org/10.31470/2309-1797-2019-25-1-11-32 (Web of Science, Scopus)
2. Kovtun, O., Khaidari, N., Harmash, T., Melnyk, N., & Gnatyuk, S. (2019). Communication in civil aviation: Linguistic analysis for educational purposes. In CEUR Workshop Proceedings (Vol. 2588). CEUR-WS. http://ceur-ws.org/Vol-2588/ (Scopus).
3. Kovtun O., Bogush A., Kovshar O., Bulgakova O. (2020). Pedagogical conditions for the formation of professional culture of future educators of preschool educational institutions. Propósitos Y Representaciones. Vol. 8. Special Edition.
http://dx.doi.org/10.20511/pyr2020.v8nSPE2.676 (Web of Science)
4. Pomytkina, L., Gudmanian, A., Kovtun, O., & Yahodzinskyi, S. (2020). Personal choice: Strategic life decision-making and conscience. In E3S Web of Conferences (Vol. 164). EDP Sciences. https://doi.org/10.1051/e3sconf/202016410021 (Scopus)
5. Kovtun, O. V., Pylypchuk, M. L., Rudina, M. V., & Sydorenko, S. I. (2021). Audiovisual material as a means of forming aviation subject matter competence of aviation translation students. Information Technologies and Learning Tools. 83 (3). Р. 176-191.
https://doi.org/10.33407/itlt.v83i3.4190 (Web of Science)
6. Kovtun, O., Kokarieva A., Khaidari N. (2023). Modeling a Repertoire of Pilots’ Professional Communication Skills for Meeting Flight Safety and Aviation Security Challenges. In: Guda, A. (eds) Networked Control Systems for Connected and Automated Vehicles. Lecture Notes in Networks and Systems, 510, 1069–1078.
https://doi.org/10.1007/978-3-031-11051-1_109 (Scopus)
7. Melnyk, N., Pukhovska, L., Kovtun, O., Biletska, I., & Ladohubets, N. (2022). Current trends of teacher education in the Ukraine and EU countries under conditions of pospandemia and russian invasion. Amazonia Investiga, 11(56), 103-113.
https://doi.org/10.34069/AI/2022.56.08.11 (Web of Science)
8. Stryhul, M., Khomeriki, O., Yahodzinskyi, S., Kovtun, O., & Hryshchenko, N. (2022). The relationship of social groups: empirical evidence from Ukraine and Lithuania. Lecture Notes in Information Systems and Organisation, 2022, 56 LNISO, Р. 197–207. Springer, Cham.
https://doi.org/10.1007/978-3-031-05175-3_20 (Scopus)
9. Grynyuk, S., Kovtun O., Sultanova, L., Zheludenko, M., Zasluzhena, A., & Zaytseva, I. (2022). Distance learning during the COVID-19 pandemic: the experience of Ukraine’s higher education system. The Electronic Journal of e-Learning, 20 (3), 242-256.
https://doi.org/10.34190/ejel.20.3.2198 (Web of Science, Scopus)
10. Pylypchuk M., Kovtun O., Rudina M., Poliakova O., Khaidari N. (2023). Teaching Aviation English: Enhancing translation skills through the content and language integrated learning method application. La Revista Conhecimento & Diversidade, 15 (40), P. 278-303 https://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/conhecimento_diversidade/article/view/11304 (Web of Science)

Монографії
1. Ковтун О.В., Гармаш Т.А. Етноцентризм як проблема глобалізації культури та взаємодії цивілізацій у контексті міжкультурної комунікації. Соціальні комунікації інформаційного суспільства: теоретичні та прикладні аспекти: монографія. Київ: Талком, 2020. С. 97-108. – (Серія «Гуманітарний дискурс суспільства ризику»). ISBN 978-617-7832-31-6
2. Ковтун О. Діагностика стану, рівнів та особливостей адаптації і гнучкості усіх учасників освітнього процесу в умовах карантинних обмежень та соціального дистанціювання. Вища освіта в умовах карантинних обмежень та соціального дистанціювання: монографія. Кропивницький: Імекс-ЛТД, 2021. С. 49-57. ISBN 978-966-189-586-6
3. Ковтун О. Практики закладів вищої освіти України, ЄС та світу щодо ефективного забезпечення фахової складової професійної підготовки студентів гуманітарного профілю у непередбачуваних умовах Вища освіта в умовах карантинних обмежень та соціального дистанціювання: монографія. Кропивницький: Імекс-ЛТД, 2021. С. 99-113. ISBN 978-966-189-586-6
4. Ковтун О.В., Гринюк С.П. Методика діагностики стану адаптації і гнучкості учасників освітнього процесу до нових умов його організації, спричинених пандемією COVID-19. Вища освіта в умовах пандемії: монографія / Серія «Гуманітарний дискурс суспільства ризику» / під заг. ред. Н.В. Ладогубець, А.М. Кокарєвої. Київ: Талком, 2021. С. 55-72.
5. Гринюк С.П., Ковтун О.В. Освітній процес у галузі вищої освіти України, ЄС та світу в умовах пандемії COVID-19. Вища освіта в умовах пандемії: монографія / Серія «Гуманітарний дискурс суспільства ризику» / під заг. ред. Н.В. Ладогубець, А.М. Кокарєвої. Київ: Талком, 2021. С. 89-103.
6. Вища університетська освіта в умовах постпандемії: виклики та перспективи після війни: монографія / Н.І. Мельник, О.В. Ковтун, Л.В. Помиткіна, Е.В. Лузік, Н.В. Ладогубець, А.М. Кокарєва. Київ: Талком, 2023. 180 с. ISBN 978-617-8352-14-1
Публікації у фахових виданнях
1. Ковтун O.В., Гармаш Т.А., Хайдарі Н.І. (2019). Exploiting podcasting technology in the process of organization of self-directed learning on the formation of foreign language listening competence of students of the Humanities. Zhytomyr Ivan Franko State University Journal. Рedagogical Sciences. 3(98). PP. 99-107. https://doi.org/10.35433/pedagogy.3(98).2019.99-107
2. Ковтун О.В. (2019). Технологія формування іншомовної професійної компетентності студентів в освітньому просторі закладу вищої освіти. Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К.Д. Ушинського. Вип. 3 (128), С. 117–125. https://doi.org/10.24195/2617-6688-2019-3-17
3. Ковтун O.В., Гармаш Т.А., Хайдарі Н.І. (2020). Потенціал технології подкастинг у формуванні іншомовної компетентності майбутніх перекладачів. Вісник Національного авіаційного університету. Серія: Педагогіка. Психологія. № 16, С. 60-68. https://doi.org/10.18372/2411-264X.16.14680
4. Ковтун О., Мельник Н. (2021). Перспективи досліджень вищої освіти в період постпандемії: актуальність проблеми та потенціал результатів (Вісник Національного авіаційного університету. Серія : Педагогіка. Психологія : зб. наук. пр. Київ: Вид-во Нац. авіац. ун-ту «НАУ-друк»,. Вип. 19. С. 54-63.
5. Ковтун О. (2021). Підготовка студентів гуманітарного профілю в умовах пандемії COVID-19: практики топ-університетів світу. Інноваційна педагогіка. Вип. 38. С.148-155. https://doi.org/10.32843/2663-6085/2021/38.29
6. Ковтун O.В., Гармаш Т.А., Струк І.В. (2021). Sociolinguistic and educational analysis of language proficiency of active operational professionals and ab initio students in aviation. Вісник Національного авіаційного університету. Серія : Педагогіка. Психологія : зб. наук. пр. Вип. 1 (18). С. 23-34.
7. Ковтун О., Мельник Н., Лузік Е., Ладогубець Н. (2022). Організаційно-педагогічні умови дистанційної вищої освіти після пандемії та в умовах війни: моніторинговий зріз. Інноваційна педагогіка. Вип. 53. Ч.1. C. 93–103. https://doi.org/10.32782/2663-6085/2022/53.2.19
8. Ковтун О., Кокарєва А., Ладогубець Н. (2022). Виклики щодо забезпечення освітнього процесу в умовах воєнного стану: Первинна реакція української університетської спільноти. Інноваційна педагогіка. Вип. 52, Том 1. С. 122–127. https://doi.org/10.32782/2663- 6085/2022/52.1.23
9. Ковтун О., Помиткіна Л., Ладогубець Н., Кокарєва А. (2022). Аналіз методичних ресурсів психології та педагогіки вищої школи в період постпандемії. Перспективи та інновації науки. Серія «Педагогіка», Серія «Психологія», Серія «Медицина». № 12 (17). С. 405–415. http://doi.org/10.52058/2786-4952-2022-12(17)-405-415
10. Мельник Н.І., Ковтун О.В., Ладогубець Н.В. (2022) Підготовка фахівців педагогічного профілю в умовах війни та після пандемії в українському вимірі. Педагогічні науки: теорія та практика, (3), 71-79. https://doi.org/10.26661/2786-5622-2022-3-11
11. Ковтун О., Помиткіна Л., Ладогубець Н. (2022). Трансформація освіти в постпандемічний період: аналітичний огляд. Перспективи та інновації науки (Серія «Педагогіка», «Психологія», «Медицина». № 2(7). С. 934-942. https://doi.org/10.52058/2786-4952-2022-2(7)-934-942
12. Ковтун О., Гармаш Т., Хайдарі Н. (2022). Відтворення комічного потенціалу в художньому перекладі (на прикладі новелістики О. Генрі). Науковий вісник Міжнародного гуманітарного університету. Сер.: Філологія. № 54. С. 199-203. https://doi.org/10.32841/2409-1154.2022.54.48
13. Ковтун О., Мельник Н., Помиткіна Л., Ладогубець Н., Кокарєва А. (2023). Конструктивні чинники розвитку вищої освіти в умовах після пандемії та війни: досвід України. Вісник національного авіаційного університету. Серія: Педагогіка. Психологія. Вип. 23. С. 45-58.
https://doi.org/10.18372/2411-264X.23.18172
14. Помиткіна Л., Ковтун О., Мельник Н., Кокарєва А. (2023). Психологічна адаптація викладачів та студентів до освітнього процесу в постпандемічний період та в умовах військових дій. Наукові перспективи. № 8(38). С. 716-728. https://doi.org/10.52058/2708-7530-2023-8(38)-716-728
15. Мельник Н., Ковтун О., Помиткіна Л. (2023). Українська студентська спільнота в умовах війни та після пандемії: моніторинг готовності повернення до навчання офлайн. Актуальнi питання гуманітарних наук. Вип. 67, том 1. С. 364-372. https://doi.org/10.24919/2308-4863/67-1-52
16. Мельник Н., Ковтун О., Ладогубець Н., Шевченко О. (2023). Деструктивні чинники розвитку української вищої освіти в умовах після пандемії та війни з урахуванням європейського контексту. Інноваційна педагогіка. Вип. 64, том 2. С. 138-147. https://doi.org/10.32782/2663- 6085/2023/64.2.27
17. Помиткіна Л., Ковтун О., Мельник Н., Ладогубець Н. (2023). Подолання психологічної прокрастинації викладачів та студентів в освітньому просторі в постпандемічний період та в умовах війни. Перспективи та інновації науки. Серія «Педагогіка», «Психологія», «Медицина». № 10(28). С. 646-656. https://doi.org/10.52058/2786-4952-2023-10(28)-646-656

Навчально-методичні праці:
1. Ковтун О., Хайдарі Н., Журавель Т., Помиткіна Л., Мельник Н. Англо-український українсько-англійський навчальний словник-мінімум психологічних термінів: словник для студентів спеціальності 053 «Психологія». Київ: НАУ, 2020. 128 с.
2. Ковтун О., Хайдарі Н., Гармаш Т. Professional English. Record management: практикум. Київ: НАУ, 2020. 128 с.
3. Ковтун О., Заслужена А., Мельник Н. Professional English. Social casework: практикум. Київ: НАУ, 2020. 144 с.
4. Ковтун О., Заслужена А., Мірошник С., Загоруйко Л., Мельник Н. English for political science: практикум. Київ: НАУ, 2021. 134 с.
5. Ковтун О., Гармаш Т., Желуденко М., Сабітова А., Білоус Н. Deutsche Sprache. Grammatik. Übersetzung. Stufe A1-A2: Німецька мова: граматико-перекладацький практикум. Київ: НАУ, 2021. 80 с.
6. Ковтун О.В., Мельник Н.І., Хайдарі Н.І., Донченко В.М., Іванов Є.О., Давиденко А.О. Professional English: практикум. Київ: НАУ, 2022. 88 с.
7. Діагностика критеріїв, показників та рівнів трансформацій у вищій освіті в умовах постпандемії та в умовах російської агресії проти України: науково-методичний посібник / Н.І. Мельник, О.В. Ковтун, Л.В. Помиткіна, Е.В. Лузік, Н.В. Ладогубець, А.М. Кокарєва. Київ: Талком, 2023. 103 с.
8. Ковтун О.В., Мельник Н.І., Хайдарі Н.І., Давиденко А.О. English psychological discourse/Англомовний психологічний дискурс: практикум К.: НАУ, 2023. 60 с.
9. Ковтун О.В., Конопляник Л.М., Березнікова Н.І., Пришупа Ю.Ю. Professional English. IT Design: практикум. Київ: НАУ, 2024. 80 с.