Вища освіта в період постпандемії: трансформації, виклики та перспективи
З 3 по 5 вересня професорка кафедри авіаційної психології, докторка психологічних наук, професорка Любов Помиткіна та заступниця декана ФЛСК, професорка кафедри педагогіки та психології професійної освіти, кандидатка педагогічних наук, доцентка Анжеліка Кокарєва завітали з візитом до Центральноукраїнського державного університету імені Володимира Винниченка, м. Кропивницький, для проведення в рамках проєкту психологічного тренінгу «Психологічна адаптація та подолання прокрастинації студентської молоді в умовах військових дій», зі здобувачами освітнього ступеня бакалавр і магістр спеціальності 053 «Психологія».
Під час відрядження колеги зустрілися з проректоркою з наукової роботи, докторкою психологічних наук, професоркою Лілією Клочек, деканом факультету педагогіки, психології та мистецтв, доктором педагогічних наук, професором Ярославом Галетою, в.о. завідувача кафедри психології і соціальної роботи, докторкою філософії PhD, кандидаткою психологічних наук, доценткою Любов’ю Галушко, де було обговорено стратегію партнерських відносин між Центральноукраїнським державним університетом імені Володимира Винниченка та Національним авіаційним університетом і спільну організацію наукових заходів.
Відрядження відбулось у рамках реалізації науково-дослідного проєкту 420-ДБ22 «Вища освіта в період постпандемії: трансформації, виклики та перспективи», керівниця Наталія Мельник, докторка педагогічних наук, доцентка, в.о. декана Факультету лінгвістики та соціальних комунікацій.
"Вища освіта в період постпандемії: трансформації, виклики та перспективи", Наказ Міністерства освіти та науки України №1461 від 29.12.2021 року.
Відповідно до Наказу Міністерства освіти та науки України №1461 від 29.12.2021 року «Про затвердження переліку проєктів фундаментальних та прикладних досліджень та науково-технічних (експериментальних) розробок закладів вищої освіти та наукових установ на 2022 рік, що належать до сфери управління Міністерства освіти і науки України, з експертними оцінками отриманими за результатами проведення наукової та науково-технічної експертизи» розпочато роботу над реалізацією, поданого від Факультету лінгвістики та соціальних комунікацій НАУ на конкурс проєкту «Вища освіта в період постпандемії: трансформації, виклики та перспективи».
У зв’язку з чим 10 лютого 2022 року, на чолі з науковим керівником проєкту, Мельник Наталією Іванівною, доктором педагогічних наук, доцентом, було проведено першу організаційно-інформативну зустріч з провідними виконавцями проєкту. До наукової команди проєкту долучені найдосвідченіші науково-педагогічні кадри факультету, провідні науковці Національного авіаційного університету: відповідальний виконавець проекту – Ковтун Олена Віталіївна, доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри іноземної філології; Лузік Ельвіра Василівна, доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри педагогічки та психології професійної освіти факультету лінгвістики та соціальних комунікацій Національного авіаційного університету; Ладогубець Наталія Віталіївна, кандидат педагогічних наук, доцент, декан факультету лінгвістики та соціальних комунікацій Національного авіаційного університету; Кокарєва Анжеліка Миколаївна, кандидат педагогічних наук, доцент, заступник декана факультету лінгвістики та соціальних комунікацій Національного авіаційного університету; Помиткіна Любов Віталіївна, доктор психологічних наук, професор, завідувач кафедри авіаційної психології факультету лінгвістики та соціальних комунікацій Національного авіаційного університету.
На зустрічі було обговорено стратегію реалізації основних завдань дослідження, особливості їх поетапного виконання, розроблено цілі початкового етапу дослідження та здійснено розподіл функціональних обов’язків кожного з членів проєкту на період першого кварталу.
Подальша міжнародна співпраця по проєкту «Вища освіта в період постпандемії: трансформації, виклики та перспективи» (Державний реєстраційний номер: 0122U001803)
8 квітня 2024 року Наталією Мельник, керівником проєкту, було проведено організаційну зустріч з Сінхільд Олсон, колегою з Університету Євле, м. Євле (Швеція) з питання проведення спільного для українських та шведських та шведських дослідників заходу «Inner development goals – Inner growth for sustainable developmen», що має відбутися в дистанційному форматі 11 квітня 2024 року, о 16:00 годині за Київським часом (Join Zoom Meeting https://hig-se.zoom.us/j/67166008294 Meeting ID: 671 6600 8294).
Обговорено питання представників-учасників, теми ключових спікерів та питання для дискусій. Сінхільд Олсон запропоновано платформи для подачі спільного гранту на проведення україно-шведської конференції восени (24 жовтня) на тему «Sustainable society developmental goals 2030 in global perspective», що матиме на меті розширення наукової мережі дослідження проблеми і українському вимірі гуманітарної вищої та загальної освіти.
Наталією Мельник зазначено, що на Факультеті лінгвістики та соціальних комунікацій наразі в активній фазі знаходиться формування науково-дослідницьких груп, пріоритетними завданнями яких проведення та імплементація фундаментально-прикладних досліджень з урахуванням Цілей суспільства сталого розвитку 2030, а також світових стратегій практичної реалізації цих цілей в гуманітарній сфері.
Подальше партнерство передбачає контактування з представником шведської організації SIDA задля розробки концепції та ідеї конференції.
Міжуніверситетський семінар-практикум в гібридному форматі
28.11.2023 на кафедрі іноземних мов і перекладу факультету лінгвістики і соціальних комунікацій відбувся семінар-практикум в гібридному форматі на тему “Socialization of the child’s personality and communication in personal identification” за участю Мельник Наталії Іванівни, д.пед.н., доцента, Головного наукового співробітника НДЧ НАУ, запрошеного лектора Департаменту освіти Факультет освіти та бізнесу, Університет Євле (Євле, Швеція) та Давиденко Алли Олександрівни, доктора філософіі, доцента, доцента кафедри іноземних мов і перекладу, із залученням студентів 306 групи спеціальності 053 Психологія факультету ФЛСК та студентами аналогічної спеціальності університету Євле, Швеція. Семінар-практикум є частиною реалізації проекту (HEPP&WATCHU) «Вища освіта в період постпандемії та в умовах війни: трансформації, виклики та перспективи», Національний авіаційний університет, Київ, Україна.
Бінарна лекція в міжнародному контексті
28 листопада 2023 на кафедрі іноземних мов і перекладу Факультету лінгвітики та соціальних комунікацій у межах реалізації проєкту «Вища освіта в період постпандемії та в умовах війни: трансформації, виклики та перспективи» відбулася бінарна лекція на тему «Socialization of the child’s personality and communication in personal identification» за участю Мельник Наталії Іванівни, запрошеного лектора департаменту освіти факультету освіти та бізнесу (Університет Євле (Євле, Швеція), д.пед.н., доцента, наукового керівника проекту, та Заслуженої Алли Андріївни, к.пед.н., доцента, доцента кафедри іноземних мов і перекладу.
Освітні та наукові заходи рамках реалізації проекту «Вища освіта України в період постпандемії та в умовах війни» та в рамках стажування в Університеті Євле, Швеція
Упродовж ІІ півріччя (з 20 лютого, 23 березня, 16 квітня) доктором педагогічних наук, професором кафедри іноземних мов і перекладу філології Факультету лінгвістики та соціальних комунікацій, Мельник Наталією Іванівною було проведено блок теоретико-практичних заходів з університетською науковою та студентською спільнотою.
У рамках реалізації проекту відбувається активна співпраця з іноземними колегами та університетами, активізація мобільності українських колег в Університеті Євле, м. Євле, Швеція. Зокрема проведено зустрічі та налагоджено стратегію наукових досліджень з професійної підготовки кадрів освітньої галузі в Україні та за кордоном, створено робочі групи по написанню спільних наукових публікацій з колегами Айлін Луна (https://www.instagram.com/p/Crj0-o0OgwR/?utm_source=ig_web_copy_link ) та Сінтією Швамберг з Національного університету Сан-Мартіна (м. Сан-Мартіно, Агрентина), Декланом Хамблінгом (https://www.kingston.ac.uk/staff/profile/declan-hamblin-789/ ) з Кінгстон Університетут (м. Лондон, Велика Британія), Марією Луізою Сюсекинд (https://www.marialuizasussekind.com/ ) з Федеральний університет штату Ріо-де-Жанейро (м. Ріо-де-Жанейро, Бразилія), Пауло Іваняно (https://www.researchgate.net/profile/Paul-Iwuanyanwu ) з Північно-Західного університету (м. Потчефструм, Південна Африка).
У рамках реалізації проекту та стажування відвідано низку теоретико-практичних семінарів з особливостей організації освітнього процесу в Університеті Євле та проведено серію теоретико-практичних занять зі студентами спеціальностей «Початкова, дошкільна освіта», «Спеціальна освіта», організовано стажування для колег: НАУ – Ковтун Олена Віталіївна; Український державний університет імені Михайла Драгоманова – Довбня Софія Олегівна тощо.