Відбулася ХІІІ Міжнародна науково-практична конференція «Актуальні проблеми вищої професійної освіти»

24 квітня 2025 року на кафедрі педагогіки та психології професійної освіти факультету психології, комунікацій та перекладу відбулася ХІІІ Міжнародна науково-практична конференція «Актуальні проблеми вищої професійної освіти». Цьогоріч конференція співпала з 25-річним ювілєєм заснування кафедри педагогіки та психології професійної освіти.
Конференція відбулася в офлайн-онлайн форматі. Офлайн формат відбувся у залі вченої ради КАІ. З вітальним словом до учасників конференції звернулися:
Ірина Зарубінська, проректорка з міжнародного співробітництва і освіти, докторка педагогічних наук, професорка;
Йозеф Затько, доктор філософії, Почесний доктор, Почесний професор, президент Європейського інституту безперервної освіти – (Словацька Республіка);
Наталія Мельник, в.о. декана факультету психології, комунікацій та перекладу Державного університету «Київський авіаційний інститут», докторка педагогічних наук, професорка.
Анжеліка Кокарєва, заступниця декана з науково-методичної та міжнародної діяльності факультету психології, комунікацій та перекладу Державного університету «Київський авіаційний інститут», кандидатка педагогічних наук, доцентка, професорка кафедри педагогіки та психології професійної освіти;
Ельвіра Лузік, завідувачка кафедри педагогіки і психології професійної освіти факультету психології, комунікацій та перекладу Державного університету «Київський авіаційний інститут», докторка педагогічних наук, професорка.
Варто зауважити, щоб під час свого виступу Ельвіра Василівна привітала колектив кафедри зі святом, побажала всім натхнення та процвітання! Колектив кафедри привітав свою очільницю теплими словами, святковим тортом та відеосюрпризом від студентів та випускників освітньої програми «Практична психологія».
Ванда Ліесковска, докторка економічних наук, професорка, професорка кафедри комерційного підприємництва факультету бізнес-економіки, Університет економіки в Братиславі зі штаб-квартирою в м. Кошице (Словацька Республіка)
Світлана Лобода, докторка філософії, професорка Університету природничих наук у Варшаві, завідувачка кафедри педагогіки (Республіка Польща);
Віталій Рахманов, доктор педагогічних наук, професор, Національний університет оборони України імені Івана Черняховського, м. Київ;
Наталія Ладогубець, кандидатка педагогічних наук, доцентка, доцентка кафедри прикладної механіки та інженерії матеріалів Державного університету «Київський авіаційний інститут».
Модераторкою конференції виступила Ірина Варава, докторка філософії, доцентка кафедри педагогіки та психології професійної освіти факультету психології, комунікацій та перекладу Державного університету «Київський авіаційний інститут».
У межах виступів пленарного засідання, присвячених розвитку освіти в умовах викликів сучасності, провідні науковці, освітяни та міжнародні фахівці обговорили критично важливі питання трансформації вищої освіти, психологічної підтримки, цифрових технологій та безпеки у навчальному процесі.
Кнут Андерсен (Норвегія), магістр і клінічний соціальний працівник з Центру підтримки у важкій втраті при госпіталі університету Акерхуса, підкреслив «важливість та необхідність освіти щодо психологічної підтримки при тяжкій втраті». У своєму виступі він акцентував на ролі навчальних програм для фахівців-психологів та освітян, які мають справу з людьми у кризових станах, і навів приклади найкращих практик зі скандинавського досвіду.
Алекс Гершанов (Ізраїль), міжнародний експерт із травми та втрати, консультант Ради Європи, виступив із темою «Навички самозбереження освітян і надання першої емоційної підтримки в умовах довготривалого стресу», поділився практичними стратегіями збереження психічної стабільності викладачів у часи війни й соціальної турбулентності.
Олена Матвієнко (м. Київ), професорка Українського державного університету імені М. Драгоманова, зосередила увагу на концепції «освіти, що відновлює» в контексті посттравматичного суспільства. Вона презентувала педагогічні підходи до створення безпечного й підтримувального освітнього середовища.
Володимир Волошин (Інститут психології імені Г.С. Костюка) виступив із доповіддю «Важливість курсу втрати для майбутніх психологів», наголосивши на потребі системної підготовки студентів до роботи з людьми, які переживають горе.
Микола Пригодій (НАПН України) окреслив сучасні тренди цифрових технологій у вищій професійній освіті, а Андрій Гуралюк представив практичні можливості використання баз даних Scopus та WoS через інструменти Clarivate і Elsevier.
Теми безпеки інформаційного простору висвітлила Наталія Терентьєва, віце-президентка Міжнародної академії культури безпеки, з доповіддю «Проективні зміни в інформаційній безпеці освіти і науки».
Наталія Арістова (Інститут педагогіки НАПН України) звернула увагу на феномен впровадження ШІ у вищу освіту, окресливши бачення викладачів щодо викликів і перспектив цієї трансформації.
Усі виступи підкреслюють необхідність міждисциплінарного та гуманістичного підходу до освіти в періоди глобальних потрясінь. Особливої уваги заслуговують ініціативи, спрямовані на психологічну підтримку та професійну стійкість освітян і студентів.
Колектив кафедри педагогіки та психології професійної освіти щиро дякує співорганізаторам та учасникам міжнародної конференції.
Дякуємо нашим Захисникам, за те, що маємо можливість жити і професійно зростати!
Слава Україні!

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *