31 жовтня 2022 року на кафедрі іноземних мов за фахом Факультету лінгвістики та соціальних комунікацій відбувся науковий диспут англійською мовою під керівництвом старшого викладача Шульги Тетяни Валеріївни. Студенти 2 курсу групи 271 Факультету кібербезпеки, комп’ютерної та програмної інженерії обговорили питання пов’язані з інформаційною безпекою, загрозами при роботі в мережі Інтернет та заходи їх уникнення.
Студенти виступили з доповідями-презентаціями на тему: «Computer Security: challenges, strategies, methodologies» (Інформаційна безпека: виклики, стратегії та методологія) з наступним їх обговоренням.
Сучасний вік інформації не лише відкриває нові можливості, а й ставить нові завдання та виклики. Проблема захисту даних від втрати, викрадення, спотворення або пошкодження потребує посиленої уваги оскільки в суспільстві зростає роль інформаційно-комунікаційних технологій. Формування навичок безпечного перебування в мережі Інтернет, як одного з компонентів інформаційно-цифрової компетенції, є пріоритетним напрямком в освіті сучасної людини.
Під час обговорення студенти розглянули проблему інформаційної безпеки, визначивши її як стан захищеності систем передавання, опрацювання та зберігання даних, при якому забезпечено конфіденційність, доступність та цілісність даних та визначили основні види загроз серед яких потрапляння в інформаційну систему шкідливого програмного забезпечення:
- вірусів, троянських програм, мережевих хробаків, клавіатурних шпигунів, рекламних систем;
- атаки хакерів;
- BotNet мережі;
- атаки DoS;
- фішинг шахрайства та інші.
Було запропоновано комплекс заходів, які повинні забезпечити захищеність даних від несанкціонованого доступу, використання, оприлюднення, внесення змін чи знищення. У творчій та дружній атмосфері учасники диспуту поділилися власним цікавим досвідом запобігання та усунення комп’ютерних небезпек та захисту від зловмисників.
Важливим результатом зустрічі стало розуміння необхідності розвитку цифрових компетенцій та дотримання основних правил безпечної роботи в мережі Інтернет.